Οι ομογενείς της Αυστραλίας μιλούν το Μάρτιο παντού μόνον Ελληνικά!

Ξεκινάει και επίσημα την Κυριακή στην Αυστραλία η εκστρατεία «Μιλάμε Ελληνικά τον Μάρτιο».

Φυσικά, πρόκειται για μια «συμβολική εκστρατεία» για να ευαισθητοποιήσει για το θέμα της ελληνικής γλώσσας που χάνει έδαφος στην Αυστραλία και αλλού.

Ο στόχος δεν είναι να μιλάνε όλοι οι ομογενείς Ελληνικά μόνο το Μάρτιο, αλλά… πάντα!greek-300x300

Πρέπει, όμως, να γίνει κάποια αρχή… Και η αρχή θα γίνει αυτήν την Κυριακή 1η Μαρτίου. Και καλούνται όλοι να λάβουν μέρος στην εκστρατεία που στόχο έχει να ενθαρρύνει και να δώσει ευκαιρίες στις ελληνικής καταγωγής οικογένειες, ώστε να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα, όσο το δυνατόν περισσότερο, σε περιστάσεις της καθημερινής ζωής, στο σπίτι, στο σχολείο , στην αγορά, στις κοινωνικές συναθροίσεις κ.λπ.

Ο “Νέος Κόσμος”, μία εφημερίδα του ομογενειακού Τύπου της Αυστραλίας, θα δημοσιεύσει προτάσεις των αναγνωστών του για το πώς μπορεί να πετύχει η εκστρατεία αυτή.

Παράλληλα, θα δημοσιεύσει πρωτοβουλίες ατόμων, οικογενειών, επιχειρήσεων, οργανώσεων και σχολείων για την επιτυχία της πρωτοβουλίας.

Για τον ίδιο λόγο, παραθέτει ενδεικτικά μερικές ιδέες και τρόπους αξιοποίησης των Ελληνικών από τους εμπνευστές της πρωτοβουλίας.

Από την Κυριακή 1η του Μάρτη λοιπόν:

Χαιρετιόμαστε στα Ελληνικά , π.χ. καλημέρα, καλησπέρα κλπ..

Ακούμε και τραγουδάμε ελληνικά τραγούδια.

Παίρνουμε τηλέφωνο τον παππού και τη γιαγιά και μιλάμε Ελληνικά.

Βάζουμε καθημερινή υπενθύμιση «Μιλάμε Ελληνικά σήμερα» στα κινητά μας τηλέφωνα.

Διαβάζουμε παραμύθια ή παιδικά βιβλία στα Ελληνικά.

Βλέπουμε ελληνικές ταινίες.

Τα Σαββατοκύριακα στο σπίτι μιλάμε μόνο Ελληνικά.

Μιλάμε στο τηλέφωνο ή στο skype με συγγενείς στην Ελλάδα.

Παίζουμε ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια π.χ. μήλα.

Ψωνίζουμε ελληνικά προϊόντα και σε καταστήματα που μιλούν ελληνικά.

Μαγειρεύουμε παρέα ελληνικά φαγητά και συζητάμε τα συστατικά τους.

Πηγαίνουμε σε ελληνικό εστιατόριο και παραγγέλνουμε στα ελληνικά.

Μαθαίνουμε σε μη Έλληνες φίλους μας ελληνικές λέξεις.

Επικοινωνούμε στα Ελληνικά με άλλα παιδιά ελληνικής καταγωγής ανά τον κόσμο μέσω skype.

Και φυσικά διαβάζουμε “Νέο Κόσμο”!

Βέβαια, η φαντασία και η έμπνευσή σας μπορούν να επινοήσουν πολλούς ακόμα τρόπους να χρησιμοποιήσετε τα Ελληνικά με τα παιδιά σας μέσα κι έξω από το σπίτι δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις χρήσης των Ελληνικών σε αληθινές περιστάσεις επικοινωνίας.

neoskosmos.com

ΡΗΡ: Το παράδειγμα της Αυστραλίας μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες με σημαντική ομογενειακή παρουσία, όπως τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, την Γερμανία και αλλού. th

Υπενθυμίζεται ότι ο αείμνηστος Ξενοφών Ζολώτας είχε πραγματοποιήσει ομιλία στα αγγλικά με ….ελληνικής ρίζας, μόνον, λέξεις!

Για την ιστορία την παραθέτουμε εδώ:

I always wished to address this Assembly in Greek, but realized that it would have been indeed “Greek” to all present in this room. I found out, however, that I could make my address in Greek which would still be English to everybody. With your permission, Mr. Chairman, l shall do it now, using with the exception of articles and prepositions, only Greek words.

“Kyrie, I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Ecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms, methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas.

With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized. Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy.

This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis, we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis from chaos and catastrophe. In parallel, a Panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic.

I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my euharistia to you, Kyrie to the eugenic arid generous American Ethnos and to the organizes and protagonists of his Amphictyony and the gastronomic symposia”.

 

Kyrie, it is Zeus’ anathema on our epoch (for the dynamism of our economies) and the heresy of our economic method and policies that we should agonize the Skylla of nomismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia.It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize nomismatic plethora, they energize it through their tactics and practices. Our policies should be based more on economic and less on political criteria.

Our gnomon has to be a metron between economic,strategic and philanthropic scopes. Political magic has always been anti-economic. In an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more orthological, but this should not be metamorphosed into plethorophobia, which is endemic among academic economists.

Nomismatic symmetry should not antagonize economic acme. A greater harmonization between the practices of the economic and nomismatic archons is basic. Parallel to this,we have to synchronize and harmonize more and more our economic and nomismatic policies panethnically.

These scopes are more practicable now, when the prognostics of the political and economic barometer are halcyonic. The history of our didimus organization on this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed organization will dynamize these policies.

Therefore, i sympathize, although not without criticism one or two themes with the apostles and the hierarchy of our organs in their zeal to program orthodox economic and nomismatic policies, although I have some logomachy with them.I apologize for having tyranized you with my Hellenic phraseology. In my epilogue, i emphasize my eulogy to the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie stenographers.