Θύμα λογοκρισίας της Hurriyet καταγγέλλει ότι έπεσε ο συγγραφέας Ορχάν Παμούκ, κατηγορώντας την τουρκική εφημερίδα ότι δεν δημοσίευσε μία συνέντευξη που της παραχώρησε, διότι σε αυτή τάχθηκε κατά της συνταγματικής αναθεώρησης που προωθεί μέσω δημοψηφίσματος στις 16 Απριλίου ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Μιλώντας σε μια πλατφόρμα κατά της λογοκρισίας στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τη Susma («Σιωπή»), ο νομπελίστας συγγραφέας επιβεβαίωσε ότι παραχώρησε μια «εκτενή και ωραία συνέντευξη» στην Hurriyet, κατά τη διάρκεια της οποίας εξήγησε πως πρόκειται «να ψηφίσει “όχι” στο δημοψήφισμα και εξήγησε τους λόγους της απόφασής του».

Η συνέντευξη, η οποία ήταν προγραμματισμένο να μπει στο φύλλο της Hurriyet την περασμένη Δευτέρα, «δυστυχώς δεν δημοσιεύθηκε», πρόσθεσε ο συγγραφέας βιβλίων όπως το «Χιόνι» και το «Με λένε Κόκκινο».

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κανένα σχόλιο για το θέμα από τη Hurriyet, που ανήκει στον όμιλο συμμετοχών Dogan, έναν από τους ισχυρότερους επιχειρηματικούς ομίλους της Τουρκίας με συμφέροντα στους κλάδους της ενέργειας, των ΜΜΕ, κ.α.

Το επεισόδιο ερμηνεύεται ως μια ξεκάθαρη ένδειξη της αυτολογοκρισίας των μεγάλων μέσων ενημέρωσης της Τουρκίας, με υπόβαθρο τις εντεινόμενες πιέσεις που υφίσταται ο Τύπος μετά την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016.

Έπειτα από το αποτυχημένο πραξικόπημα, δεκάδες ΜΜΕ έκλεισαν και εκατοντάδες δημοσιογράφοι απολύθηκαν στο πλαίσιο των εκκαθαρίσεων ευρείας κλίμακας που εξαπέλυσε η κυβέρνηση, οι οποίες επικρίνονται από πολλούς στην Ευρώπη.

Δύο μήνες πριν από το δημοψήφισμα που έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί τη 16η Απριλίου για την αναθεώρηση του Συντάγματος, προκειμένου να μετατραπεί το πολιτικό σύστημα της Τουρκίας σε προεδρικό, η πίεση μοιάζει να εντείνεται ακόμη περισσότερο.

Ένας παρουσιαστής του τηλεοπτικού δικτύου Kanal D, το οποίο επίσης ανήκει στον όμιλο Dogan, απολύθηκε την περασμένη εβδομάδα αφού ανακοίνωσε δημόσια ότι εναντιώνεται στην αναθεώρηση του Συντάγματος.

Σε ανακοίνωση του ο όμιλος έκανε λόγο περί μιας «παραβίασης» των «αρχών δεοντολογίας» του: «Το καθήκον των μέσων του ομίλου Dogan δεν είναι να επιβάλλουν το “ναι” ή το “όχι”», ανέφερε.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Print Friendly, PDF & Email