Εθνική Πινακοθήκη: Έτσι εξιχνιάστηκε η “κλοπή του αιώνα”

Η “κλοπή του αιώνα”, όπως έχει χαρακτηριστεί, εξιχνιάστηκε από το Τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής και οι δύο πίνακες, ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν, που είχαν κλαπεί εννέα χρόνια πριν από την Εθνική Πινακοθήκη βρίσκονται πλέον στα χέρια της Αστυνομίας.

Τις λεπτομέρειες σχετικά με την εξιχνίαση της κλοπής αποκάλυψαν στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είπε ότι ένας Έλληνας στέρησε τον πίνακα αλλά Έλληνες τον έφεραν πίσω. «Εύχομαι όλα τα έργα τέχνης της πατρίδας μας να βρουν την φυσική τους θέση και να επιστρέψουν εκεί που ανήκουν» είπε χαρακτηριστικά.

Η υπουργός Πολιτισμού μίλησε για μια ξεχωριστή μέρα και τόνισε ότι η ανάκτηση του πίνακα του Πικάσο έρχεται σε μια πραγματικά ξεχωριστή στιγμή για την χώρα μας αφού γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Όπως υπογράμμισε, ο πίνακας αυτός έχει ιδιαίτερη αξία και βαρύτητα γιατί έχει αφιερωθεί από τον ίδιο τον Πικάσο στον ελληνικό λαό για τον αγώνα του ενάντια στις δυνάμεις του Άξονα.

Ο δράστης είναι ένας 49χρονος οικοδόμος και ελαιοχρωματιστής, ο οποίος ομολόγησε την κλοπή και ισχυρίζεται ότι δεν είχε συνεργό. Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι και από την έρευνα των Αρχών είχε προκύψει ότι ο δράστης της κινηματογραφικής διάρρηξης ήταν ένας.

Σχετικά με τον τρίτο πίνακα, ο οποίος δεν έχει εντοπιστεί, ο φερόμενος ως δράστης ανέφερε ότι τον τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα. Στην κατάθεσή του στους αστυνομικούς ανέφερε πως παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα. Όλα τα δρομολόγια που έκαναν οι φύλακες, ακόμη και την ώρα που πήγαιναν για να καπνίσουν. Μάλιστα, είχε επισκεφθεί πολλές φορές την πινακοθήκη για να κάνει κατόπτευση του χώρου.

Όταν οι αστυνομικοί τον ρώτησαν γιατί επέλεξε αυτούς τους πίνακες, εκείνος απάντησε ότι “αυτούς βρήκα μπροστά μου”. Αυτή την απάντηση οι αστυνομικοί την άκουσαν, όπως είναι λογικό, με επιφύλαξη.

Η έρευνα εξάλλου δεν έχει σταματήσει αλλά συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθούν κι άλλες πτυχές της υπόθεσης, όπως το πότε μεταφέρθηκαν στη ρεματιά στην Κερατέα, όπου και εντοπίστηκαν.

Τέλος, η επιλογή των έργων είναι τυχαία σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και ο δράστης επισκεπτόταν πολύ συχνά την Βρετανία και την Ολλανδία. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι είχε πάθος με τα έργα τέχνης και ήθελε να τα έχει σπίτι του.