Τσίπρας στο Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛΑΣ: Ξεκινά η πορεία για μια νέα μεγάλη Αλλαγή, μια Νέα Μεταπολίτευση

«Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε την ίδια την πολιτική» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας, εστιάζοντας στις αρχές και τις αξίες που θα πρέπει να βασιστεί η αναγκαία «Νέα Μεταπολίτευση», όπως χαρακτηριστικά είπε. Μιλώντας στο Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛΑΣ ο Αλέξης Τσίπρας στηλίτευσε την κυβερνητική πολιτική και μίλησε για «ηθική επανάσταση, να ξαναδώσουμε δύναμη στην εντιμότητα». Το μεγαλύτερο επίτευγμα μας τον ένα μήνα ζωής μας είναι ότι επέστρεψε η αισιοδοξία, ότι άρχισε να χαράσσεται ο εναλλακτικός δρόμος, είπε.
Πρεμιέρα για το Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛΑΣ, με τον Αλέξη Τσίπρα να ανοίγει τις διαδικασίες του μίνι συνεδρίου δίνοντας το έναυσμα για τη συγκρότηση του νέου φορέα.
Εκτός από τις τοποθετήσεις του πρώην πρωθυπουργού και των συνέδρων για το πολιτικό στίγμα και τα επόμενα βήματα της ΕΛΑΣ, θα γίνει και η πρόταση για τα μέλη που θα συγκροτήσουν την Πολιτική Επιτροπή.
Δείτε live την ομιλία Τσίπρα

Τα σημαντικότερα σημεία της εισήγησης
Ο ρόλος των εκδηλώσεων
Η λογική τους είναι απλή, και είναι το αντίθετο από αυτό που έχει συνηθίσει ο κόσμος.
Δεν ανεβαίνουμε εμείς στο βήμα να μιλήσουμε.
Τώρα δεν μιλάμε εμείς.
Καλούμε τον κόσμο να μιλήσει.
Έγιναν στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα ως unmute τη Νίκαια, στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Λιβαδειά και εχθές στην Πρέβεζα και, βέβαια, και σε άλλα μέρη.
Τον Ιούλιο συνεχίζουμε, πόλη – πόλη, χωριό – χωριό.
Όργανα, ψηφιακή πλατφόρμα, ομάδες, τομείς, περιφέρειες.
Ένα σύγχρονο πολιτικό εργαλείο. Όμως, κανένα πολιτικό εργαλείο δεν κέρδισε ποτέ μάχες από μόνο του.
Δεν υπάρχει καλύτερη εκλογική στρατηγική από την ίδια τη δημιουργία, τη δουλειά, και τον διάλογο με την κοινωνία.
Πρέπει να βρούμε τους συνανθρώπους μας και να μιλήσουμε μαζί τους με συνέπεια και ένα νέο πολιτικό ήθος.
Με αυτές τις αρχές θα πορευτούμε.
Ο θεματικός διαχωρισμός της ΕΛΑΣ
Κάθε τομέας έχει τον τομεάρχη του και τους αναπληρωτές του, έναν συντονιστή και ένα πενταμελές συντονιστικό όργανο.
Και κάθε μέλος θα βρίσκει τη θέση του εκεί που το ενδιαφέρει και εκεί που έχει την εξειδίκευσή του.
Δεν θα υπάρχουν οργανώσεις βάσης, αλλά ομάδες
Η δουλειά του είναι μία: να δημιουργήσει τις ομάδες και τους πυρήνες ανθρώπων, να συνομιλεί με τον κόσμο και ναν διοργανώνει τις εκδηλώσεις και τις δράσεις στην κάθε περιοχή.
Και εδώ μια διευκρίνιση που έχει σημασία.
Δεν θα υπάρχουν οργανώσεις βάσης. Θα έχουμε ομάδες.
Πιο ευέλικτα σχήματα , πιο ανοιχτά, πιο φρέσκα.
Χατζηγιαννάκης για τα όργανα του κόμματος
Και ο λόγος είναι καθαρά ρεαλιστικός: ο χρόνος. Βρισκόμαστε ήδη σε προεκλογική χρονιά. Η σύνθεση των οργάνων είναι προσωρινή. Μετά τις εκλογές θα υπάρξουν νέες διαδικασίες.
Στην κορυφή, τρία όργανα.
1)Το Εθνικό Συμβούλιο.
Το ανώτατο όργανο του κόμματος.
Όλες και όλοι εσείς οι 400 που βρισκόμαστε σήμερα εδώ.
2) Η Πολιτική Επιτροπή.
Το όργανο όπου συναντιούνται όλες οι λειτουργίες του κόμματος. Την αποτελούν οι τομεάρχες, τα μέλη του οργανωτικού, τα μέλη του Κεντρικού Συντονιστικού, ο Γραμματέας και ο Πρόεδρος.
3)Και το Κεντρικό Συντονιστικό. Το επιχειρησιακό κέντρο, που κρατά μέρα-με-τη-μέρα τη δουλειά σε κίνηση.
Από εκεί και κάτω, το κόμμα απλώνεται σε όλη τη χώρα πάνω σε δύο άξονες.
Τον γεωγραφικό και τον θεματικό.
Ο γεωγραφικός άξονας είναι ευθύνη του το οργανωτικό.
Το οργανωτικό κρατά την πολιτική καθοδήγηση σε κάθε γωνιά της χώρας.
Η λογική του απλή: ένας υπεύθυνος για κάθε εκλογική περιφέρεια.
Με δύο εξαιρέσεις.
Η Αττική, λόγω πληθυσμιακού μεγέθους, δεν έχει έναν. Έχει οχτώ, έναν για κάθε γεωγραφική της περιφέρεια.
Και η Κεντρική Μακεδονία χωρίζεται στα δύο: έναν υπεύθυνο για την Α’ και τη Β’ Θεσσαλονίκης, κι έναν για την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία.
Ο κάθε συντονιστής του οργανωτικού στον τόπο του, έχει την πολιτική ευθύνη όλης της περιφέρειας.
Χατζηγιαννάκης για τη δομή του κόμματος της ΕΛΑΣ
Ξεκινώντας από τη δικτυακή μας πλατφόρμα.
Από την αρχή της εβδομάδας η πλατφόρμα συμμετοχής και διαβούλευσης θα είναι πλήρως λειτουργική και διαθέσιμη σε όλα τα μέλη.
Κάθε χρήστης θα κατανεμηθεί στους Τομείς που τον ενδιαφέρουν, με τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά στις αντίστοιχες Τομεακές Ομάδες και τις διαδικασίες διαβούλευσης που θα αναπτυχθούν μέσα σε αυτές.
Παράλληλα, κάθε μέλος εντάσσεται αυτόματα στην Ομάδα της Εκλογικής Περιφέρειάς του όπου στην μπορεί να ανοίγει θέματα συζήτησης, να σχολιάζει και να αλληλεπιδρά ελεύθερα με τα υπόλοιπα μέλη σε περιβάλλον Forum.
Η Κεντρική Βιβλιοθήκη Περιεχομένου θα δίνει σε όλους πρόσβαση στα βασικά κείμενα αναφοράς, ενώ το Social Kit θα προσφέρει έτοιμο υλικό, κάρτες και φωτογραφίες, για διαμοιρασμό στα κοινωνικά δίκτυα.
Οι πρώτες συμμετοχικές διαδικασίες θα ανοίξουν μέσα στην εβδομάδα.
Στο Ημερολόγιο κάθε μέλους εμφανίζονται αναλυτικά οι ημερομηνίες και οι προθεσμίες όλων των διαδικασιών συμμετοχής, ενώ η πλατφόρμα θα υποστηρίζει επίσης, έρευνες με σύνθετα ερωτηματολόγια, διαδικασίες διαβούλευσης με ανάρτηση κειμένων και ψηφοφορίες, εργαλεία που θα ενεργοποιούνται σταδιακά καθώς προχωράμε.
Αυτό που θέλουμε επί της ουσίας είναι ένα μέλος από ένα χωριό της Ηπείρου ή στην Τήλο να κάθεται στο ίδιο ψηφιακό τραπέζι με ένα μέλος από την Αθήνα. Την ίδια ώρα.
Αυτό για εμάς δεν είναι ένας απλός τρόπος για να λεγόμαστε ψηφιακό κόμμα.
Είναι μία ανάγκη να φέρουμε ξανά τους πολίτες στην πολιτική. Να φέρουμε την Περιφέρεια στο κέντρο και το κέντρο στην Περιφέρεια.
Μία ΕΛΑΣ χωρίς “εδώ” και “εκεί”. Και πολίτες όχι θεατές αλλά συμμέτοχους.
Στο βήμα ο Μίλτος Χατζηγιαννάκης, γραμματέας της ΕΛΑΣ
Μέσα σε αυτό τον μήνα έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να ορίζουμε εμείς τους κανόνες της συζήτησης. Ο κόσμος βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.
Ξεκινάμε στην προεκλογική περίοδο με περισσότερη δουλειά για ένα κόμμα που θα φέρει την αλλαγή. Ένα κόμμα με καθαρούς κανόνες και διαφάνεια στο ποιος κάνει τι και με λογοδοσία.
Υγιή λειτουργία και συνεργασία. Δεν είναι λέξεις κενού περιεχομένου. Είναι οι δύο άξονες που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας.

Ολοκληρώθηκε η ομιλία του Τσίπρα
Να ανακτήσουμε την ηγεμονία των ιδεών της νέας εποχής
Πιστεύω στους ανθρώπους της.
Πιστεύω στη νέα γενιά.
Πιστεύω στην αξία της πολιτικής.
Πιστεύω ότι μπορούμε να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα.
Να ξαναδώσουμε στην πολιτική αξιοπιστία.
Να ξαναδώσουμε στην κοινωνία ελπίδα.
Να ξαναδώσουμε στους πολίτες εμπιστοσύνη.
Καλή αρχή.
Καλό αγώνα σε όλες και σε όλους.
Να δώσουμε τη μάχη της αλήθειας και των ιδεών, τη μάχη για να ανακτήσουμε την ηγεμονία των ιδεών της νέας εποχής
Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα; – Με τη στασιμότητα ή με την αλλαγή πολιτικής;
Το πραγματικό ερώτημα είναι αν η Ελλάδα θα συνεχίσει να ζει όπως σήμερα ή αν θα ανοίξει έναν νέο δρόμο.
Αν θα συνεχίσει να αποδέχεται τη στασιμότητα ή αν θα επιλέξει την πρόοδο.
Αν θα συνεχίσει να ανέχεται τη διαφθορά ή αν θα επιλέξει την εντιμότητα.
Γιατί τελικά αυτό είναι το μεγάλο διακύβευμα των επόμενων εκλογών.
Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα ;
Με τη στασιμότητα ή με αλλαγή πολιτικής ;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα.
Αυτό είναι το μεγάλο δίλημμα.
Και σε αυτό το δίλημμα θα δώσει την απάντησή του ο ελληνικός λαός.
Η διαφθορά δεν είναι φυσική κατάσταση – Μπορεί να ηττηθεί
Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο δίλημμα. Γιατί η διαφθορά δεν είναι μια φυσική κατάσταση. Δεν είναι ελληνικό χαρακτηριστικό. Δεν είναι μοίρα. Είναι πολιτική επιλογή. Και μπορεί να ηττηθεί.
Μπορεί να ηττηθεί όταν οι θεσμοί λειτουργούν. Όταν η Δικαιοσύνη είναι πραγματικά ανεξάρτητη. Όταν το κράτος λογοδοτεί. Όταν η κοινωνία συμμετέχει. Όταν η πολιτική αποκτά ξανά ηθικό περιεχόμενο.
Θέλουμε μια Ελλάδα όπου κανένα παιδί δεν θα αισθάνεται ότι χρειάζεται γνωριμίες για να προχωρήσει. Μια Ελλάδα όπου η αξιοκρατία θα είναι κανόνας. Όπου η εργασία θα ανταμείβεται. Όπου η επιτυχία θα είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και όχι πρόσβασης στην εξουσία. Αυτή είναι η Ελλάδα που αξίζουμε.
Το διακύβευμα των εκλογών είναι σε ποια Ελλάδα θέλουμε να ζήσουμε
Το πραγματικό διακύβευμα είναι σε ποια Ελλάδα θέλουμε να ζήσουμε.
Σε μια Ελλάδα που συμβιβάζεται ή σε μια Ελλάδα που δημιουργεί.
Σε μια Ελλάδα που φοβάται ή σε μια Ελλάδα που πιστεύει ξανά στις δυνάμεις της.
Σε μια Ελλάδα που ανέχεται τη διαφθορά ή σε μια Ελλάδα που κάνει την εντιμότητα κανόνα.
Η πρόοδος δεν είναι υπόσχεση. Είναι επιλογή.
Και απαιτεί σχέδιο. Δουλειά. Αξιοκρατία. Δικαιοσύνη.
Οι τράπεζες δεν θα ζουν εις υγείαν των κορόιδων
Και σήμερα που είναι η ώρα και το τραπεζικό σύστημα να ανταποδώσει αυτή τη στήριξη. Να στηρίξει την πραγματική οικονομία.
Οι τράπεζες λειτουργούν μόνο ως μηχανισμοί δημιουργίας κερδών για τους μετόχους τους.
Όταν ο μέσο όρος κερδοφορίας των τραπεζών στην ΕΕ είναι κοντά στο 1% του ονομαστικού ΑΕΠ, στην Ελλάδα είναι κοντά στο 2%.
Εξαιτίας της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων χορηγήσεων και καταθέσεων.
Και εξαιτίας των καταχρηστικών πρακτικών και των υπέρογκων χρεώσεων.
Το χειρότερο όμως όλων είναι ότι οι τράπεζες δεν πληρώνουν φόρους, όπως κάθε άλλη επιχείρηση.
Λόγω του αναβαλλόμενου φόρου, μέτρο που πάρθηκε όταν οι τράπεζες ήταν σε μεγάλη δυσχέρεια .
Δεν πληρώνουν ευρώ αλλά μοιράσανε φέτος 2, 8 δις κέρδη στους μετόχους.
Αυτή η πλάκα πρέπει να σταματήσει.
Ή θα ολοκληρώσουν τον αναβαλλόμενο φόρο αντι για το 2035 που σχεδιάζουν το 2028.
Ή θα έχουν έκτακτη εισφορά στα κέρδη τους τέτοια που θα τους κάνει να το ξανασκεφτούν.
Πάντως εις υγείαν των κορόιδων δεν μπορεί να συνεχίσουν να ζούνε.
Η μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει σήμερα η Ελλάδα είναι η επένδυση στην εντιμότητα
Στη δικαιοσύνη και στην εντιμότητα θα τα βρούμε.
Στο 1% που δεν μπορεί να ζεί σε βάρος του 99%
Και στην καταπολέμηση της διαφθοράς.
Γιατί η διαφθορά έχει κόστος, δημόσιο κόστος.
Είναι ένας αόρατος φόρος που πληρώνει κάθε ελληνική οικογένεια.
Τον πληρώνουμε όταν αγοράζουμε ακριβότερα προϊόντα.
Τον πληρώνει η ελληνική οικογένεια όταν ανοίγει του λογαριασμούς του ρεύματος.
Τον πληρώνει όταν περιμένει μήνες για μια δημόσια υπηρεσία.
Γι’ αυτό η μάχη κατά της διαφθοράς δεν είναι μόνο ηθική υποχρέωση.
Είναι εθνική αναπτυξιακή στρατηγική.
Κάθε ευρώ που επιστρέφει από τη διαφθορά στην κοινωνία είναι ένα ευρώ για καλύτερα σχολεία.
Για καλύτερα νοσοκομεία.
Για καλύτερες υποδομές.
Για περισσότερες ευκαιρίες.
Η μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει σήμερα η Ελλάδα είναι η επένδυση στην εντιμότητα.
Η Ελλάδα χρειάζεται δικαιότερους – όχι περισσότερους – φόρους
Δεν μπορεί το 99% να χρηματοδοτεί διαρκώς τα προνόμια του 1%.
Το 1% των πιο πλούσιων Ελλήνων που κατέχει το 30% του πλούτου στη χώρα μας, για αυτό άφησαν το περιουσιολόγιο στο ψυγείο
Το 1% των πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων που έχουν πάνω από το 80% της επιχειρηματικής κερδοφορίας στη χώρα μας.
Η Ελλάδα χρειάζεται μια οικονομία που δημιουργεί πλούτο.
Αλλά και μια κοινωνία που τον μοιράζεται δίκαια.
Αυτό είναι το πραγματικό νόημα της κοινωνικής συνοχής.
Μιλάμε για δίκαιη ανάπτυξη
Θέλουμε μια οικονομία που θα δημιουργεί ευημερία για όλους.
Η ανάπτυξη πρέπει να συνοδεύεται από δικαιοσύνη. Από μείωση των ανισοτήτων. Από ίσες ευκαιρίες. Από κοινωνική κινητικότητα. Από δίκαιη φορολογία. Από ισχυρό κοινωνικό κράτος. Από αξιοπρεπείς μισθούς. Από προστασία της εργασίας.
Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά μας. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο πόσο μεγαλώνει η οικονομία. Μας ενδιαφέρει ποιος ωφελείται από αυτήν. Γιατί μια κοινωνία δεν κρίνεται μόνο από τον πλούτο που παράγει. Κρίνεται από τον τρόπο που τον μοιράζεται.
Δεν μπορεί μια κοινωνία να είναι πραγματικά δίκαιη όταν τα μεγαλύτερα βάρη τα σηκώνουν πάντα οι ίδιοι.
Δεν μπορεί η μισθωτή εργασία και η μεσαία τάξη να πληρώνει συνεχώς περισσότερα.
Δεν μπορεί ο εργαζόμενος να φορολογείται στην πηγή, ενώ άλλοι βρίσκουν πάντα τρόπο να διαφεύγουν.
Δεν μπορεί ο μικρός επαγγελματίας να αισθάνεται ότι σηκώνει μόνος του το βάρος της χώρας.
Η Ελλάδα να στηρίζεται τις δικές της παραγωγικές δυνάμεις – Η ανάπτυξη είναι το μέσο για μια πιο δίκαιη κοινωνία
Η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει τη δική της αναπτυξιακή δυναμική.
Να στηρίζεται στις δικές της παραγωγικές δυνάμεις.
Γι’ αυτό μελετήσαμε, σχεδιάσαμε και προτείνουμε στο ΙΝΑΤ τη δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης.
Ενός νέου εθνικού εργαλείου ανάπτυξης.
Με σταθερό στόχο τη σύγκλιση της Ελλάδας με τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες.
Θέλουμε μια εθνική στρατηγική που θα υπερβαίνει τους εκλογικούς κύκλους.
Που θα δίνει συνέχεια στις μεγάλες επενδύσεις.
Που θα αξιοποιεί κάθε περιφέρεια σύμφωνα με τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
Που θα δημιουργεί νέο πλούτο.
Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος.
Μόνο έτσι μπορούμε να αυξήσουμε πραγματικά τους μισθούς.
Μόνο έτσι μπορούμε να στηρίξουμε τη νέα γενιά.
Γιατί η ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά είναι το μέσο για μια πιο δίκαιη κοινωνία.
Η κυβέρνηση σπατάλησε τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή ευκαιρία
Σε ημέτερους, σε κλειστούς διαγωνισμούς και απευθείας αναθέσεις.
Και τώρα το Ταμείο τελειώνει.
Τα λεφτά τελειώνουν, το παραγωγικό μοντέλο ίδιο και χειρότερο.
Το ερώτημα είναι τι γίνεται την επόμενη ημέρα;
Τα πέντε μέτρα δεν αρκούν – Χρειάζεται νέα στρατηγική ανάπτυξης
Και επειδή δεν υπάρχει μαγικό ραβδί,
Η Ελλάδα δεν μπορεί να στηρίξει μόνιμα υψηλότερα εισοδήματα αν δεν παράγει περισσότερο πλούτο.
Δεν μπορεί να μοιράσει αυτά που δεν δημιουργεί.
Χρειάζεται μια νέα στρατηγική ανάπτυξης.
Χρειάζεται να μεγαλώσει η οικονομία.
Να δημιουργηθούν νέες επενδύσεις.
Να αυξηθεί η παραγωγή.
Να επιστρέψουν οι νέοι που έφυγαν.
Να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις της χώρας.
Η πατρίδα μας δεν είναι μια φτωχή χώρα. Είναι μια χώρα με τεράστιες δυνατότητες που παραμένουν αναξιοποίητες. Έχει ανθρώπους με γνώσεις. Έχει νέους με ταλέντο. Έχει επιστήμονες που διακρίνονται σε όλο τον κόσμο. Έχει στρατηγική θέση. Έχει πολιτισμό. Έχει τουρισμό. Έχει ναυτιλία. Έχει αγροτική παραγωγή. Έχει καινοτομία. Έχει δημιουργικότητα.
Αυτό που της έλειψε δεν ήταν οι δυνατότητες.
Ήταν ένα σχέδιο που να τις απελευθερώνει.
Δεν θέλουμε μια οικονομία που θα βασίζεται μόνο στην κατανάλωση. Θέλουμε μια οικονομία που θα παράγει.
Η μεγαλύτερη κοινωνική πολιτική είναι μια ισχυρή οικονομία.
Η μεγαλύτερη κοινωνική πολιτική είναι η δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας.
Η μεγαλύτερη κοινωνική πολιτική είναι να μπορεί κάθε νέος άνθρωπος να χτίσει τη ζωή του στον τόπο του.
Αυτό σημαίνει πραγματική ανάπτυξη.
Οι πέντε παρεμβάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν από την πρώτη μέρα της κυβέρνησής μας
Πέντε κινήσεις που στέλνουν ένα καθαρό μήνυμα στην κοινωνία.
Προτεραιότητα η προστασία του διαθέσιμου εισοδήματος – Τα πέντε μέτρα
Γι’ αυτό και προτείνουμε πέντε άμεσες παρεμβάσεις ανακούφισης των πολιτών.
Αυτές που περήφανα ονομάσαμε πέντε εμβληματικές παρεμβάσεις. Αυτές που οι πολίτες αγκάλιασαν σε όλη τη χώρα:
1. Δωρεάν Δημόσιες Μεταφορές για Όλους
Γιατί οι μετακίνηση στην πόλη είναι δικαίωμα και όχι προνόμοιο.
Γιατί το κόστος της ενέργειας ρουφά το εισόδημα κάθε νοικοκυριού
3. Το Σπίτι Ξανά Δικαίωμα (με Δημόσιο φορέα στέγης και κοινωνικής διαχείρισης στεγαστικών δανείων)
Γιατί η Στέγη είναι δικαίωμα για όλους
4. Τέλος στις Πανελλαδικές – Νέο Σύστημα Εισαγωγής
Γιατί δεν αξίζει στα νέα παιδιά αυτό το ψυχοφθόρο και απαρχαιωμένο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια
Γιατί είναι ντροπή για τη χώρα και τη κοινωνία μας, ο δάσκαλος που μαθαίνει γράμματα στα παιδιά μας και ο γιατρός που μας χειρουργεί να παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας
Οι πρώτες κινήσεις μίας νέας κυβέρνησης πρέπει να είναι άμεσες – Χρειάζονται ανάσες στην καθημερινότητα
Κρίνεται και από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Η ακρίβεια έχει γίνει μόνιμος εφιάλτης.
Το εισόδημα εξαντλείται πριν τελειώσει ο μήνας.
Οι νέοι αδυνατούν να φύγουν από το παιδικό δωμάτιο. Δυσκολεύονται να δημιουργήσουν οικογένεια.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παλεύουν καθημερινά για την επιβίωσή τους.
Οι συνταξιούχοι βλέπουν τον κόπο μιας ζωής να χάνει την αξία του.
Η μεσαία τάξη, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά κάθε υγιούς κοινωνίας, αισθάνεται ότι πληρώνει συνεχώς περισσότερα και λαμβάνει συνεχώς λιγότερα.
Η κοινωνία κουράστηκε.
Κουράστηκε να ακούει ότι όλα πηγαίνουν καλά, όταν η ίδια βιώνει το αντίθετο.
Δεν ζητά θαύματα.
Ζητά ασφάλεια.
Ζητά αξιοπρέπεια.
Ζητά να μπορεί να προγραμματίζει τη ζωή της.
Αυτό είναι σήμερα το μεγαλύτερο κοινωνικό αίτημα.
Να μπορεί κάθε άνθρωπος να ζει από τη δουλειά του.
Γι’ αυτό οι πρώτες κινήσεις μιας νέας κυβέρνησης πρέπει να είναι άμεσες.
Το μεγάλο διακύβευμα να επιστρέψει η εμπιστοσύνη στην πολιτική
«Σήμερα δεν μας λείπουν οι ικανότητες.
Δεν μας λείπουν οι άνθρωποι.
Δεν μας λείπουν οι δυνατότητες.
Αυτό που μας λείπει είναι η εμπιστοσύνη.
Η εμπιστοσύνη ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Η εμπιστοσύνη ότι η πολιτική μπορεί να υπηρετήσει ξανά τον άνθρωπο.
Η εμπιστοσύνη ότι η Δημοκρατία μπορεί να λειτουργήσει όπως αξίζει στην πατρίδα που τη γέννησε.
Αυτή την εμπιστοσύνη καλούμαστε να ξαναχτίσουμε.
Να ξαναδώσουμε στους πολίτες τη βεβαιότητα ότι η ψήφος τους έχει αξία.
Ότι οι θεσμοί λειτουργούν.
Ότι η Δικαιοσύνη απονέμεται.
Ότι το κράτος υπηρετεί τον πολίτη.
Ότι η εργασία ανταμείβεται.
Ότι τα παιδιά μας μπορούν να ονειρεύονται ξανά.
Γιατί τελικά αυτό είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα.
Να επιστρέψει η εμπιστοσύνη στην πολιτική.
Να ξαναπιστέψει η Ελλάδα στον εαυτό της.
Γιατί μόνο όταν ένας λαός πιστεύει ξανά στον εαυτό του, τότε μπορεί να αλλάξει την Ιστορία του».
Για τη χρηματοδότηση: Δεν θέλουμε πολλά από λίγους, θέλουμε λίγα από πολλούς
«Πήραμε μια δύσκολή απόφαση αλλά είμαστε περήφανοι για αυτό.
Να μην πάμε από τον εύκολο δρόμο.
Χωρίς κρατική επιχορήγηση .
Χωρίς περιουσιακά στοιχεία.
Χωρίς τη στήριξη ισχυρών συμφερόντων.
Το επόμενο διάστημα ξεκινάμε μεγάλη καμπάνια οικονομικής εξόρμησης.
Δεν θέλουμε πολλά από λίγους.
Θέλουμε λίγα από πολλούς».
Ο Αλέξης Τσίπρας επιτέθηκε και στις κατηγορίες που έχουν εξαπολύσει εναντίον της ΕΛΑΣ για τη χρηματοδότηση:
«Είναι όμως αστείο, αυτοί που ΄χουν χρέη πάνω από ένα δις στις τράπεζες, δανεικά και αγύριστα.
Τα κρατικοδίαιτα κόμματα που ζουν με το δημόσιο χρήμα.
Εκείνοι που μετέτρεψαν το κράτος σε μηχανισμό εξυπηρέτησης ημετέρων με δημόσιο χρήμα.
Να ρωτάνε εμάς που βρήκατε τα λεφτά.
Έχουν πραγματικά πολύ μεγάλο θράσος.
Τους απαντάμε
Εμείς θα υπάρχουμε και θα δρούμε χάρη στη στήριξη των μελών, των χιλιάδων εθελοντών, των πολιτών που πιστεύουν και ελπίζουν σε εμάς.
Μόνο σε αυτούς στηριζόμαστε, μόνο αυτοί μας στηρίζουν».
Οικοδομούμε ένα σύγχρονο, υβριδικό κόμμα
Ο κόσμος έχει αλλάξει.
Η τεχνολογία έχει αλλάξει.
Οι πολίτες θέλουν να συμμετέχουν.
Όχι απλώς να ψηφίζουν κάθε τέσσερα χρόνια
Γι’ αυτό οικοδομούμε ένα σύγχρονο, υβριδικό κόμμα.
Που θα συνδυάζει τη ζωντανή παρουσία με τη δύναμη της ψηφιακής συμμετοχής.
Τα μέλη μας δεν θα έχουν συμβουλευτικό ρόλο.
Θα έχουν αποφασιστικό ρόλο.
Θα συμμετέχουν στη διαμόρφωση των πολιτικών μας.
Θα συμμετέχουν σε ψηφιακές διαβουλεύσεις.
Σε ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα για τις κρίσιμες αποφάσεις.
Σε έναν ανοιχτό και συνεχή διάλογο με την ηγεσία.
Η Δημοκρατία δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στις εθνικές εκλογές.
Η Δημοκρατία πρέπει να λειτουργεί καθημερινά.
Και πρώτα απ’ όλα μέσα στο ίδιο μας το κόμμα.
Αν θέλουμε να αλλάξουμε τη χώρα, οφείλουμε πρώτα να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε εμείς.
Γιατί η Νέα Μεταπολίτευση δεν μπορεί να οικοδομηθεί με τα εργαλεία του χθες.
Θα οικοδομηθεί με τις ιδέες, τις δυνατότητες και τη συμμετοχή της κοινωνίας του 21ου αιώνα.
Χτίζουμε ένα κόμμα που να βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία κάθε μέραΈνα κόμμα όμως, δεν χτίζεται μόνο με ενθουσιασμό.
Χτίζεται με οργάνωση.
Με σχέδιο.
Με συμμετοχή.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες συγκροτήσαμε το Εθνικό Συμβούλιο.
Ορίσαμε τους Τομεάρχες.
Προχωρούμε στη συγκρότηση του Πολιτικού Συμβουλίου και της Πολιτικής Επιτροπής.
Θέλουμε ένα κόμμα που να μπορεί να παράγει πολιτική.
Να ακούει την κοινωνία.
Να επεξεργάζεται λύσεις.
Να είναι καθημερινά παρόν στα προβλήματα των πολιτών.
Η Συμπαράταξη που οικοδομούμε θέλουμε να είναι κάτι παραπάνω από ένα κόμμα.
Δεν θέλουμε να λειτουργεί μόνο στις προεκλογικές περιόδους.
Αλλά να βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία κάθε ημέρα.
Γιατί η εμπιστοσύνη δεν κερδίζεται κάθε τέσσερα χρόνια.
Κερδίζεται καθημερινά.
Και αυτό είναι το πρώτο μεγάλο στοίχημα που αναλαμβάνουμε.







Σχόλια Facebook